nedelja, 30. oktober 2011

Rižota s posušenimi paradižniki

Že nekaj časa obožujem posušene paradižnike. Ker si ne morem več narediti sendviča s salamo, sem nekako moral najti  nadomestek. Na tržnici v BTC-ju sem našel prodajalca, kateri  prodaja zraven vseh vrst oliv, še marinirane sušene paradižnike. Marinira jih z drobno nasekljanim česnom, provansalskimi zelišči in olivnim oljem. Ker sem pri njemu že redna stranka, mi gre tako na roko, da mi jih prinese samo posušene, jaz pa jih potem sam mariniram po svojem okusu. Nazadnje sem jih dobil  1 kg, katere sem v dobrih 3 tednih porabil, ostalo pa jih je še za rižoto.

Količine sestavin v receptih prilagajajte svojem načinu prehranjevanja, saj sem že dobil pripombo, da so količine prevelike za dve do tri osebe (pri nas še nikoli ni nič ostalo).

Za pripravo potrebujemo:
-          1 čebulo
-          riž  (cca 1 skodelica za 1 osebo)
-          15-20 dkg posušenih paradižnikov
-          1 dcl belega vina
-          jušna osnova (preračunano cca. na skodelico riža 2 skodelice jušne osnove, rajši 2,5)
-          sol
-          poper
-          origano
-     sveža bazilika
-          olivno olje

Če se vam ne da kuhati prave juhe, je najlažje narediti jušno osnovo iz vrele vode in jušne kocke. Nasekljamo čebulo in posušene paradižnike narežemo na kose.

 V večji ponvi segrejmo olivno olje, vanjo stresemo čebulo in jo prepražnimo. Ko čebula postekleni, v ponev stresemo riž in ga med stalnim mešanjem malo prepražimo (1-2 minutki). Dodamo narezane posušene paradižnike in premešamo.
Vse skupaj zalijemo z belim vinom in med mešanjem počakamo, da se vino vpije oziroma izpari ter začnemo dodajati jušno osnovo. Jušna osnova so dodaja tako, da se jo doda 2 do 3 zajemalke (da je riž v tekočini), nato se počaka, da jo riž vpije, nakar se jo zopet doda.  
 Dodamo origano, poper, na koncu pa solimo in dodamo še natrgane sveže liste bazilike. Vse te sestavine dodajte po vašem okusu. Jušne osnove narejene iz jušnih kock so že precej slane, tako da soliti ni potrebno preveč, namesto sveže bazilike in origana, pa ju lahko dodate tudi posušena. V 20 minutah bi morala biti vsa tekočina vpita in riž kuhan. Na koncu vam ostane samo še serviranje na krožnik.

Za prvič, je bil tole en takšen čist easy-recept, jih bo pa še kar nekaj.


 




Ni komentarjev:

Objavite komentar