torek, 8. november 2011

Domač sirup iz rdečih grenivk

Da ne bom pisal samo o hrani, pa danes objavljam, kako naredi domač sirup. Jaz sem ga tokrat delal iz rdečih grenivk, drugače pa ga delam iz limon, limet, pomaranč, mandarin, poprove mete, melise ali pa kombinacije limon in mete. Ti domači sirupi so bolj zdravi, saj so pripravljeni iz svežega sadja in v njih ni nobenih barvil oziroma konzervansov, edina slaba stran je pač sladkor. Drugi recepti na netu navajajo, da v tolikšno količino vode, kot jo imaš, daš tudi enako količino sladkorja, jaz pa pač uporabljam samo polovico in je čisto vredu. Od kar sem začel izdelovati domače sirupe, doma sploh ne pijemo več kupljenih sokov oziroma sirupov, pa še privarčuje se na ta račun.

Za pripravo potrebujemo:
-          6 rdečih grenivk
-          4 limone
-     2, 5 kg sladkorja


Grenivke prerežemo na pol in jih ožamemo oziroma iz njih iztisnemo sok ter precedimo, da dobimo samo tekočino.



Pri tem ožemanju sem iz 6 grenivk izstisnil skoraj 7 dcl soka.



V večjem loncu zavremo 5 litrov vode in vanj stresemo 2,5 kg sladkorja in premešamo, da dobimo sladki sirup. Zmanjšamo vročino in v lonec zlijemo grenivkin sok in mešamo.




Med tem izstisnemo še sok iz 4 limon, kateri v mojem primeru nadomesti citronko, katero mame dodajo v svojih receptih. Tudi precejen sok limon vlijemo v lonec, premešamo in na hitro še enkrat zavremo ter odstavimo iz štedilnika, da se sok malo ohladi. 

Pripravimo steklenice, katere predhodno splahnemo pod vročo vodo.


Ko se sirup hladi okoli 20 minut, ga prelijemo v steklenice in zapremo.




Iz vseh zgoraj naštetih sestavin je nastalo 6 litrov domačega sirupa iz rdečih grenivk.


Ta sirup ni dolgo obstojen, zato ga ne morete izdelovati, da ga imeli za ozimnico, saj zdrži največ 1 mesec, ker ne vsebuje konzervansov.

Ni komentarjev:

Objavite komentar