nedelja, 23. junij 2013

Korenčkova torta brez glutena

Korenčkova torta - Carrot cake

Že dolgo časa sem želel objavit recept za korenčkovo torto, ki me je navdušila, ko sem jo prvič spekel in odnesel v službo mojim sodelavcem. Ko je torte zmanjkalo in so jo vsi prehvalili, sem sodelavcem šele povedal, da je bilo v torti korenje in da je bila to korenčkova torta. Prvo niso mogli verjet, nato pa so torto še enkrat prehvalili. Na žalost  pa sem takrat delal torto po navdihu oziroma z dodajanjem sestavin na uč, zato mi potem nekaj časa ni uspelo narediti podobne oziroma tako dobre korenčkove torte. Na srečo pa me sodelavci po enem letu še vedno prosijo, da naj objavim recept za korečkovo torto, zato sem zavihal rokave in našel način za popolno korenčkovo torto. 
Vzel sem si čas in pregledal veliko večino receptov za korenčkovo torto, ki so objavljeni na spletu. Kljub vsem tem receptom pa sem želel narediti korenčkovo torto na svoj način oziroma na način, ki ga vpeljujem v naši prehrani. Iz objavljenih receptov sem pobral nekatere njihove dobre stvari pri tem pa sem stremel k:
- da iz torte izločim moko in s tem naredim torto ki je brez glutena (tole je za Gourmet forever)
- da v torti uporabim namočene oreščke, s čimer v oreščkih odstranimo inhibitorje encimov in letine ter sprožimo hranilne snovi in vitamine (kot pri pripravi presnih tort)
- da  v torti ni preveč sladkorja 
- da bo priprava enostavna in brez kompliciranja
- in da poskušam narediti torto, ki bo mehka in sočna

Korenčkova torta - Carrot cake

Najbolj važna sestavina pri tej torti pa je korenček. Ali sploh še veste kakšen okus ima korenček? Vse to korenje, ki se prodaja v trgovinah, tudi takšno, ki je označeno z BIO ali EKO se ne more primerjati z mladim korenčkom, katerega pridelate doma ali pa s tem, ki se ga dobi sedaj na tržnici. Ti lepi šopki mladega korenčka, imajo okus po zares pravem korenju oziroma takšnega, kot se ga spominjam iz mladih let. Sedaj vem zakaj mi druge korenčkove torte niso bile tako dobre. Zato, ker sem jih delal iz kupljenih velikih korenčkov, ki se ne morejo primerjati s tem mladim.

Moja popolna korenčkova torta:
- 4 jajca
- 150 gramov rjavega sladkorja
- 1 dcl grškega jogurta
- 25 gramov kokosovega masla
- 200 gramov mletih mandljev
- 100 gramov zdrobljenih praženih lešnikov
- 300 gramov zdrobljenega korenja (ali pa sesekljanega)
- naribana lupinica bio pomaranče
- na zelo fino sesekljan košček ingverja (polovica palca)
- 1 žlička mletega cimeta
- pol žličke mletih klinčkov
- pol žličke muškatnega oreščka
- žlička vinskega kamna (ali pecilni prašek)
- pol žličke sode bikarbone
- ščep soli (himalajske)

Krema
- 250 gramov mascarpone sirčka
- 200 ml sladke smetane
- naribana lupinica bio pomaranče
- žlica vanilijega sladkorja
- sok iz polovice pomaranče

Navedene sestavine so za torto v tortnem modelu premera 26 cm, biskvit pa je visok 4 cm.

Korenčkova torta - Carrot cake


Najprej si pripravimo sestavine in model. Mandlje namočimo čez noč in jih naslednji dan dobro odcedimo in zmeljemo v moko. Tortni model namastimo in spodnji del obložimo s papirjem za peko (odrežemo krog). Korenček operemo in ga sesekljamo na zelo fino. Najboljše je kar v kakšnem sekljalniku, jaz pa sem ga kar zmlel z nastavkom za mletje v sokovniku Omega. Lešnike v ponvi na hitro prepražimo in še vroče zdrobimo na majhne fine koščke ali pa jih zmeljemo (tudi ti so se zmleli v sokovniku). Kos ingverja veličine polovice palca olupimo in na zelo fino sesekljamo in naribamo lupinico ene bio pomaranče. 

V mešalniku stepamo jajca s sladkorjem, da se sladkor razstopi in masa naraste. Dodamo grški jogurt in stopljeno kokosovo maslo ter na hitro še enkrat premešamo. Nato pa dodajamo sestavine v vrstnem redu in skozi narahlo mešamo: mlete mandlje, zdrobljene lešnike, korenček, lupinico pomaranče, ingver, žličko cimeta, pol žličke mletih klinčkov, pol žličke muškatnega oreščka, vinski kamen, sodo bikarbono in ščepec soli (mi doma uporabljamo himalajsko sol). Vse sestavine dobro premešamo, pri čemer se ne ustrašit, ker je masa zelo tekoča. Nastalo maso zlijemo v namaščen tortni model in pečemo v ogreti pečici 40-45 minut na 180 stopinjah, oziroma tako dolgo dokler ni tester čist in suh (biskvit je pečen, ko zobotrebec zapičimo v sredo in ven potegnemo čistega in suhega).

Ko je biskvit pečen, ga damo iz pečice in ga ohladimo na rešetki. Vmes si pripravimo kremo, kjer stepemo sladko smetano skoraj so čvrstega, ji dodamo žlico vanilijega sladkorja, mascarpone, sok polovice pomaranče in pa naribano lupinico ene pomaranče. Vse skupaj dobro zmiksamo in nastane neke vrste pomarančna krema, ki da korenčkovi torti posebno noto. S kremo napolnimo vrečko za dresiranje in torto okrasimo.

Korenčkova torta - Carrot cake

Zadnje čase je moja draga postala ta najhujši kritik moje kuharije, lahko bi jo kar primerjal z Gordonom Ramseyem. Čeprav ji je vse dobro pa ima vedno nekaj malega za pripomniti. Lahko bi rekel, da sem ji tokrat zaprl usta, vendar pa je že ob prvem grližljaju navdušeno dejala, da je pa tole sigurno najboljša torta, ki sem jo naredil do sedaj. Mehka, sočna, ravno prav sladka ter polnega okusa. Še predno sem lahko naredil majhen fotošuting, je že zahtevala drugi kos. 

Korenčkova torta - Carrot cake

Malo manj kot polovica tortice je dočakala tudi drugi dan, saj je tortica nasitna in sta bila dva kosa čisto dovolj. Kljub temu, da je bila tortica v hladilniku brez pokrova, za hladilnik pa vemo, da izsuši hrano, pa je bila tudi drugi dan še vedno mehka in sočna.

Ste že poskusili korenčkovo torto?



15 komentarjev:

  1. Super! Že poskusila, saj poznaš moje zagate z ostanki kaše od sočenja :) Korenčkova torta skoraj ne more biti ne dobra. Ampak, tale recept zveni odlično. Verjamem, da je pravi, mladi korenček tisto, kar da še boljši okus. Pride na vrsto :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Oooo, DB tole pa je kompliment - za brezglutensko različiso si se odločil zaradi mene - imaš v dobrem kavico, ko bom tudi jaz prišla tako zgodaj na tržnico;-)
    Korenček nedvomno mora biti pravi in tole bomosprobali še pred dopustom - čeprav že ta trka na duri;-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala za tako obširno objavo... Res sem vesela, da si zapisal tale recept, ker korenčkovo torto sem že pekla, nikakor pa ne, da bi bila brez glutena... V zadnjem času sem začela še sama prebirati več stvari ohrani brez glutena in njenem pomenu... :)
    Pozdravček,
    Simona

    OdgovoriIzbriši
  4. Njammi. Tudi sama obožujem korenčkovo torto! Prav z veseljem bi en kos - pa še brez glutena je, kar je super za nas celiakaše;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Gourmet ne samo zaradi tebe, ampak sem želel nekaj v mojem stilu, pa da se jo bo tudi kdo drug lotil.

    Danes je zmanjkal še zadnji kos, tortica pa je bila še vedno sočna in mehka.

    OdgovoriIzbriši
  6. Na playing with D90 sem videla tvojega polžka. Lepa slika! Kakšen objektiv uporabljaš?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trenutno je na fotiču naliman 35 f 1.8. Tole je slikano samo z nekaj mm globinske ostrine.

      Izbriši
  7. Čestitke za najboljši recept v nag. igri Gastroseksualcev. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  8. inci hvala. Sem jih pa kar počastil s tortico, da so jo še probali in ne samo videli na fotki.

    OdgovoriIzbriši
  9. Pod kremo dam jaz še filetirane krhlje sladke pomaranče.

    OdgovoriIzbriši
  10. samo vprašam ,je res v torti samo 2,5 dag oz 25 gramov maščobe? po polomiji z mastno korenčovo torto para ,ki je kuhal na tv sem zelo previdna,,,hvala za odgovor...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res je samo 25 gramov. Sem delal tudi brez in je tudi ratalo.

      Izbriši
  11. Sem stestirala recept ta vikend. Pojma nisem imela kaj bo nastalo in kako bodo reagirali gosti. Neverjetno presenečenje!! Vsi so ob prvem grižljaju rekli, odlična torta. Res je dobra, sočna, zdrava, ne preveč sladka in še brez moke. Še bo na sporedu. Saška

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super! Me veseli Saška, da vam je bila všeč. Saj zato pa objavljam takšne recepte, da se še drugi poslatkajo na malo bolj zdrav način.

      Izbriši
  12. Bere se odlično! Brskam po receptih, katero torto narediti za sinov 1.rojstni dan, da jo bo lahko tudi sam poskusil in užival v njej. In mislim, da bo tale prava ;) Čisto brez sladkorja in jajc pri torti skoraj da ne gre, tako da kar tole poizkusim :)

    OdgovoriIzbriši