ponedeljek, 3. februar 2014

Juha iz rdeče leče

Juha iz rdeče leče / Red lentis soup

Sploh ne morem verjet koliko časa sem rabil, da sem ugotovil, da sploh ne objavljam receptov za jedi na žlico. Še ena zvrst več pri mojem preveč različnem repertoarju objav.  Vseeno pa menim, da si takšne jedi zaslužijo objave na mojem blogu, saj sem doma rastel z jedmi na žlico.
 Rdeča leča / Red lentils stack
Prva na vrsti je gosta juha iz rdeče leče, lahko bi je rekli kar enolončnica, ki je v tem zimskem času vsaj 3 krat na mesec na našem  jedilniku.  Zakaj leča? Leča je zaradi svoje odlične sestave priporočljiva za vegetarijance, saj zadovolji vse potrebe po aminokislinah, prav tako pa zadosti vse potrebe po železu. Sestavljena je iz vlaknin, beljakovin, B vitamina, fitinske kisline, ogljikovih hidratov, mineralni snovi in majhnega dela maščob.  Z njeno uporabo lahko uspešno nadomestimo uživanje mesa.

Rdeča leča / Red lentils

Juha iz rdeče leče:
- 250 gramov rdeče leče
- 1 velika rdeča čebula
- 2 stroka česna
- 1 polna žlička začimbe curry
- 1 srednje pekoč čili (ali pol žličke mletega čilija)
- za palec debel 3 cm kos svežega ingverja
- 3 paradižniki (lahko tudi konzerva pelatov)
- 1,5 litra zelenjavne jušne osnove
- 2 večja korenčka
- sok polovice limone
- 3 žlice olivnega olja, sol in poper 
Kot dodatek peteršilj in žlička kozjega jogurta.

Najprej si pripravimo jušno osnovo. Najbolje, da jo naredite iz sveže zelenjave, obstaja pa bljižnica s kakšno zelenjavno kocko, katerih pa se ne poslužujem več. 
V večjem loncu segrejemo olivno olje in na njemu prepražimo nasekljano rdečo čebulo, da postekleni ter dodamo nasekljan česen, da zadiši.  Dodamo žlico currya, nasekljan ingver in čili ter pražimo cca 1 minuto, da se razvijejo okusi. Nato dodamo na majhne koščke zrezan paradižnik, vse skupaj dobro premešamo in dodamo rdečo lečo. Zalijemo z jušno osnovo in na srednjem ognju kuhamo 10 minut, vmes večkrat premešamo. Po 10 minutah kuhanja dodamo na kolute narezan korenček in kuhamo še 10 minut. S tem poskrbimo, da korenček ni razkuhan in še vedno malo zahrusta. 
Na koncu v lonec izstisnemo sok polovice limone, premešamo ter solimo in popramo po okusu.
 
Juha iz rdeče leče / Red lentis soup close up
Po serviranju lahko jed potresemo z nasekljanim peteršiljem ali koriandrom, pri nas pa dodamo žlico kozjega jogurta in malo peteršilja, zraven pa spečemo še kakšen kos polnozrnatega tosta. 

Juha iz rdeče leče / Red lentis soup served

Odlična jed v teh mrzlih zimskih dneh!



9 komentarjev:

  1. Zanimiv recept, ingver, čili, limona, curry, izgleda lepo. Se moram enkrat odločit, ker običajno iz leče skuham bolj klasično.

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz jo imam zelo rada. Mi pa v večjih količinah leča zna ponagajati - napenja:-( Tvoja izgleda zelo mamljivo!

    OdgovoriIzbriši
  3. Kakšna lepa barva! Rdeče leče še nisem poskusila. Vedno uporabljam rjavo. Si me prepričal, da poskusim. Videti je zelo slastno!

    OdgovoriIzbriši
  4. Všeč mi je, da si še bolj razširil repertoar objav! Zgleda res okusno.

    OdgovoriIzbriši
  5. To pa je res primeren obrok za našo "ledeno dobo". Njami...
    Pozdravček,
    Simona

    OdgovoriIzbriši
  6. Včeraj sem jo naredila. Dodala sem sicer več začimb kot piše v receptu, plus še eno veliko žličko kurkume in z vilicami sem pretlačila še cca 100g čičerike in fižola, da je zadevo malo bolj zgostilo (ker je ravno ostalo od prejšnjega dne). ODLIČNO JE BILO!
    Hvala za idejo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Me veseli. Tudi jaz bi povečal količino začimb, vendar pa to je tudi naša tamala, tako da je treba malo šparat z začimbami.

      Izbriši
  7. Bila je fenomenalna. Blagi okusi so se prepletali, pika na i pa je prevladujoči pomarančni.Slastna,tenkočutno pripravljena in lepo oblikovana. Diši po še....

    OdgovoriIzbriši
  8. Obožujem lečo! In počasi spoznavam, kako vsestranska je. Povsod je dobrodošla.

    OdgovoriIzbriši