nedelja, 2. marec 2014

Pustni flancati - štraube

Pustni flancati straube Philips Multicooker HD3037

Dnevi okrog pusta, pa so tisti, kjer se pri nas največkrat pregrešimo. Menim, da bi bilo nepošteno do moje hčerke, da jo te dni ne bi razvajal z značilnimi sladicami za pusta, kot je mene moja mama. Res pa je da friteze sploh nimamo, poleg tega pa jedi ne cvremo v preveliki količini olja. Ker pa imam na testu večnamenski kuhalnik Philips Multicooker HD3037, je bila tokrat idealna priložnost, da ga sprobam v cvrenju flancatov oziroma štraub, kot se jih spominjam iz otroštva. 

Tokrat sem uporabil recept moje mame, ki je identičen receptu iz kulinarike kvašeni flancati, s tem, da sva se tokrat z našo pupo igrala in naredila prave pustne flancate, ker sva jih oblikovala v obliki mask. 

Kvašeni flancati:
- 500 gramov moke
- 5 gramov kvasa
- 2 žlici sladkorja
- 2 jajci
- žlica domačega vanilijeva sladkorja (vrečka vanilijevega sladkorja)
- kisla smetana (180ml)
- 2 žlici ruma
- pol žličke soli

V majhnem lončku zmešamo kvas, mlačno vodo, sladkor in žlico moke ter pustimo, da vzhaja. V posodo mešalnika pripravimo moko, vanilijev sladkor in sol. V posodici zmešamo jajca, kislo smetano in rum ter prilijemo v mešalnik, nato pa prilijemo še kvas ter vse skupaj dobro zmešamo in zgnetemo (ok, to pri meni opravi mešalnik). Posodo pokrijemo s folijo in jo pustimo na toplem, da testo vzhaja. Ko je testo vzhajalo ( cca še 1 krat večja količina), ga na pomokani mizi (jaz sem še stara šola in uporabljam staro pomokano rjuho) razvaljamo na pol centimetra debelo. 

Tukaj se sedaj začne oblikovanje. Razvaljano testo narežemo na trakove širine 4-5 cm.V nadaljevanju potrebujemo izrezovalec ovalne oblike, ki sem si ga naredil tako, da sem uporabil en star nastavek za dresiranje, kateremu sem širši del rahlo stisnil s kleščami, da je nastala ovalna oblika. Trakove narežemo v obliko trapezov (spodnja stranica daljša, zgornja krajša), nato pa z izsekovalcem naredimo luknje za oči. Z nožkom na spodnji širši stranici med luknjami izrežemo majhen trikotnik in nastane flancat v obliki pustne maske, kot je razvidno iz fotke. 

Pustni flancati straube pred peko
Tako oblikovane flancate polagamo v ogreto olje, kjer jih ocvremo do zlatorjave barve na obeh straneh. 
Jaz sem jih tokrat prirpavljal v večnamenskem kuhalniku Philips Multicooker HD3037, ki ima možnost Fry - Cvrtje. Olje se je segrelo ravno prav, da se flancati niso mogli zažgati. 

Pustni flancati straube med peko
Pustni flancati straube pečeni
Pečene odlagamo na papirnate robčke, da popijejo odvečno maščobo, na koncu pa jih potresemo z malo mletega sladkorja.
Pustni flancati straube close up

 IMATE KAJ ZA PUSTA HRUSTA?

Recept je uporabljen za Mercatorjev projekt #KuhaM, kjer je združeno več slovenskih blogerjev, ki ustvarjamo nove okuse ali pa eksperimentiramo z že znanimi recepti. Najdete nas na spletni strani KuhaM.

Kuham Mercator


7 komentarjev:

  1. Tako dobriiii izgledajo. Še jih je kaj sploh ostalo?... :)
    Pozdravček,
    Simona

    OdgovoriIzbriši
  2. Kaj pa krofi ? je kdo probal speči krofe. V tefalovem so zelo dobri

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Krofov pa nisem pekel v njemu, samo flancate.

      Izbriši
  3. Nekaj dni nisem sledila objavam, sedaj pa vsi ti dobri recepti in tudi te maske štraubi, ki res dobro izgledajo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je treba bit malo izviren in naredit prave pustne štavbe, da niso lojtrice.

      Izbriši
  4. Njami in zelo izvirno, da je malo drugače pa seveda prazniku primerno! :)

    OdgovoriIzbriši